Redaktorius: 869555966

2008 m. balandžio 2 d., trečiadienis

Literatūriniai vakarai

Šiame pranešime su jumis, pertraukiečiai, noriu pasidalinti keliomis iškilusiomis mintimis ir pateikti gan drąsų pasiūlymą, taigi...dėl to, kad prisidirbau su tekstais ir netyčia teko nusiųsti juos į "Naująją Romuvą"*, buvau pakviesta į literatūrinį vakarą ir pirmojo leidinio pristatymą. Jis vyko antradienį, "Žinijos draugijoje". Čia susirinko daug spalvingų žmonių, spalvingų ne tiek išore, kiek vidumi. Dalyvavo naujojo leidinio autoriai, redakcija, kritikai, rašytojai, mums gerai žinomas poetas, dainuojamosios prozos atlikėjas Domantas Razauskas ir keli šiaip menu, literatūra besidominčių žmonių. Diskutavom, svarstėm, klausėm savęs įvairių klausimų, bet į kai kuriuos taip ir nepavyko rasti tikslaus atsakymo. Vienas iš jų-jaunimo nedalyvavimas literatūriniuose vakaruose, pasisėdėjimuose. Ir išties-tarp literatūros veteranų ir gyvenime jau daug patirties turinčių žmonių, tryse mes sėdėjome lyg išsigandę žvirbliukai, gaudantys kiekvieną grūdelį pabirusį iš jų lūpų, nes mintys buvo vertos trijų valandų sėdėjimo ir klausymo. Svarsčiau, ar jaunimas sužino apie tokius literatūrinius vakarus ir, kita vertus, ar jiems įdomūs tie vakarai. Bandžiau klausytis savęs, bet atsakymai buvo dvejopi, tačiau iškilo viena mintis-
o kodėl nesurengus jaunimo literatūrinio pasisėdėjimo, kodėl gi nepasikvietus kokio kritiko ar muzikanto, o gal įdomu būtų skaityti savo kūrinius tarpusavyje?
Ta mintis kirba iki šiol ir reikia, kad tik man pritartumėt ir padėtumėt tą vakarą padaryti kuo geresnį, arba atvirkščiai-nuramintumėt mane, kad to visiškai nereikia.

Taigi, savo atsiliepimus bei siūlymus galite rašyti po šio straipsnio ar, jei patogiau, į mano e-mail: uzimta@gmail.com

Su didele viltim-
jūsų Spot.


*"Naujoji Romuva"-iliuostruotas kultūros gyvenimo žurnalas, leidžiamas 4 kartus per metus.

31 komentaras:

Unknown rašė...

Beje, jau turiu žinių, kad būtų patalpos!

Anonimiškas rašė...

spalvingų žmonių... :DDD

žinai mano nuomonę:)))

džiaugiuos, kad apie tai parašei:)

Ieva.

Unknown rašė...

Ieva, tu žinai, apie ką aš:)) Rūta taip pat. Pasiūlymų laukiu dar iš tavęs, kai turėsi laiko, arba noro prisidėti prie rengimo.

Unknown rašė...

"Žinijos" draugija :)
O diskusija buvo išties įdomi, nepaisant to, kad vis krypo į labiau vadybinius nei bendravimo ir supratimo tarp skirtingų kūrėjų kartų klausimus :)) Bet man patiko jau vien tai, kad buvo diskusija, o ne "žilų galvų" monologiniai postringavimai.
Patalpomis susitikimams galiu pasirūpinti, ir pakviesti tuos, su kuriais norėtumėte susitikti. Tik organizuokitės, rinkitės, tarkitės - su kuo, kada... :)

Anonimiškas rašė...

Manau, kad toks sumanymas nėra blogas.Gal net puikus.O dėl dalyvaujančiųjų, aš manau, kad daugelis bijo kitų arogancijos.Todėl panašūs renginiai nepritraukia gausybės žmonių.Jie paprasčiausiai bijo būti visiškai nuvertinti.Tarkim, įeitų skaitymų dalis.Tikrai atsirastų tokių, kurie nuvertintų skaitovą ir jo kūrinius.O ką jam tada daryt? Tikrai nebus malonu sėdėt tokioj kompanijoje.Todėl rengiant tokį renginį reiktų siūlyt dalyvaut tokiems žmonėms, kurie yra tolerantiški ir bendraujantys.Ir labai svarbu kurti draugišką atmosferą, kad jaustumeis savas.O ne šiaip atėjęs iš kažkur ir dėl kažko.Būtų šaunu tokį renginį padaryt tobulą.Va.Tobulumas.Dalinis tobulumas.

Anonimiškas rašė...

na taip, šio vakaro viena iš dalių turėtų būti skaitymai, bet tikrai nieko neverstume ir nieko neišjuoktume, tai būtų praktika :) savas ratas ir t.t. tai netgi nebūtų oficiali aplinka.


Goda

Anonimiškas rašė...

Šiaip tikrai good idea, ir šiaip viskas. Bet gerai tiems, kurie gyvena Vilniuje arba netoli jo :(
Čia biški ne į temą, bet kai teko truputį persimesti keliais žodžiais ru Riva filologų konkurse ir ji pasakė man svilinančią, gal netgi įžeidžiančią frazę "Visi jūs pasvaliečiai tokie?", (aš pasvalietė jeigu ką) o fraziukė nuskambėjo gana ironiškai, tai aš labai nusivyliau jaunaisiais poetais. Dabar mano pasamonėje užsifiksavę, kad jie VISI pasikėlę, padėję, keisti, ir dar visokie kitokie blogi. Ne nu rimtai, ką man galvoti? Tai gal taip būtų ir tame Spot paminėtame renginyje/pasisėdėjime.
Aš perdėjau visu tuo, ką pasakiau? Gali būti, bet yra taip kaip yra :D
MARGY

Anonimiškas rašė...

butu puiku, geriausias laikas - atostogos arba koks prailgintas savaitgalis kaip cia buna pas mus pastoviai, nes nefaina butu grizt ir iskart i sule po to:))

Matio rašė...

blin buvau pamirses passworda blogo, kokia laime atsiminti":D

Emvilke rašė...

jo, aš šėtonas su specifiniu humoru :D pvz. matio man kasdien sako,kad jonava provincija totali ir kaimas, bet aš neimu į galvą :D

Unknown rašė...

ne, nu baikit. stengsimės sukurti draugišką erdvę, o Rivą galėsim uždaryt į narvą ;D ane, rivukai? būsi geras? ;*
čia tam tai daroma, kad visi susėstume ir pakalbėtume, paskaitytume prie arbatos puodelio, pasikviestume svečių-kritikų, poetų, prozininkų, dainuojamosios poezijos atlikėjų ir nemanau, kad tai reikia daryti vien pertraukiečių akiračiu. na, čia mano siūlymai. sakykit,kaip jum geriau :)

Unknown rašė...

noriu pasakyti, kad nieks nebus verčiamas ten nei skaityt, nei reikštis, jei nenorėsit. galėsit pirmąjį kartą apsižiūrėti visą tą erdvę kuriamą, gal patiks ir trauksitės iš kišenės savo kūrybą skaityt, arba ateisit antrą kartą.. :)

Emvilke rašė...

em, spotas :D
man dabar įsižeist ar vėliau? :D

Unknown rašė...

oj, dėl ko gi?:) kažką ne taip pasakiau?

Riva rašė...

Mane į narvą?

Simas rašė...

idėja superinė

Unknown rašė...

Aš tikrai mielai ateičiau. Nėra mano rašliava labai jau gera, bet diskusijose galiu laisvai dalyvauti. Esu dar labai žalias rašytojas, o ir skaityti nelabai mėgstu. (Tiesiog aš labai greit skaitau tiek mintyse, tiek garsiai).

Galiu prisidėti prie organizavimo, kvietimų darymo ar dar ko — esu absoliučiai universalus vaikis :))

Tik... Šiaip jau diskutuoti apie literatūrą, poeziją, rašymo subtilybęs iš dangaus yra sunkoka. Reikia sugalvoti aiškią ir konkrečią temą, kuri bus plėtojama. O jeigu diskusijos metu kažkas užkabins kokią įdomesnę temą — galėsim plėtoti ir ją. Tema tikrai yra svarbi (!), nes nuo jos priklauso interesantų skaičius.

Jau spėjau perskaityti, kad galima gauti patalpas, tad ilgai nereikia tempti, nes tarp mūsų yra ir dvyliktokų, kurie norėtų sudalyvauti, bet dėl egzaminų jiems gali kilti problemų. Reikia atsižvelgti ir į tai :)

Dėkit savo siūlymus čia, sėdėsim, skaitysim, galvosim ;)

Nuoširdžiai
Mindaugas — tas kuris rašo — Buckiūnas

Unknown rašė...

taigi va-siūlom temą.
ar galėtume rengti visa tai už poros sav, nes rūta sakė, kad reikia maždaug prieš dvi pranešti, kad gautume patalpas.
ir penktadienį/šeštadienį?

siūlau penktadienį.

Anonimiškas rašė...

čia man primena VEKS renginius

šlovinkim dirbtinumą

Unknown rašė...

Žinok, verčiau darom šeštadienį. Arba sekmadienį. Darbo dienom nereikia. Racionaliau :))

Mėja rašė...

už dviejų sav. penktadienį dvyliktokams įskaita lyg ir.. tad aš automatiškai už šeštadienį, nors net nežinau ar turėsiu galimybę sudalyvaut :)
O ideją palaikau :)

Unknown rašė...

Na štai, jau tapo aišku, kad reikia rengti diskusija šeštadienį. Dabar reikia temą sumąstyti.

Anonimiškas rašė...

kodėl rašymas?

į ją įeitų ir kodėl mes rašome, ir kodėl būtent rašome, rašymas kaip profesija ir daug kitų.

bet tai nebus vien tik diskusijos vakaras, juk bus skaitymai, turėsime svečių...
šeštadienį gerai. į pavakarę, bet gal labai nenusivėlinkim?

Unknown rašė...

kaip jums 26-a diena?

Anonimiškas rašė...

Kokių svečių turėsim? :)

Asmeniškai man, 26-ta diena tinka. Valanda nesvarbi.

Galbūt tema galėtų būti susijusi su "įkvėpimu"? Tik siūlau... ;)

Mindaugas

Unknown rašė...

O su kuo norėtumėte susitikti? Ir apie ką kalbėtis, nes kviečiant žmogų reikia bent apytikriai nusakyti, kas vyks, ir "ko mes iš jo norime" :) Galbūt tiesiog pasėdėti ir arbatos/kavos išgerti, bet manyčiau, kad įdomiau ir naudingiau būtų panorėti ko nors konkrečiau :)

Anonimiškas rašė...

Aš norėčiau Erlicko arba Parulskio.. Šie du man imponuoja :))

Mindaugas

Riva rašė...

26 man dublouojas du renginiai ir du gimtadieniai :D

Anonimiškas rašė...

kietai čia sugalvojote.

Ps. matio, manau, puiki proga susitikti ;)

Anonimiškas rašė...

Riva-siūlyk datą ir laiką

tema:
"įkvėpt ir rašyt" :))

Unknown rašė...

Turim vieną temą: "Įkvėpt ir rašyt" :)) vis dar laukiam siūlymų!!!

Renginiai