Redaktorius: 869555966

2008 m. liepos 16 d., trečiadienis

Interviu su Daiva Čepauskaite


Su Daiva Čepauskaitė susitikome prieš mėnesį,Ragožių kaime. Ten vyko jos pjesės „Atviras lūžis“ inscenizacija. Vėliau su 2005 poezijos pavasario laureate teko susidurti ir rašytojų sąjungos organizuojamoje Nidos Akademijoje. Su poete, dramaturge ir aktore viename kalbėjomės ir  virtualiasiais kanalais:

1.Ar sunku prasimušti į Lietuvos literatūros elitą?
Nelabai žinau, ką tai reiškia, nes aš pati niekada niekur neprasimušinėjau. Ir nemanau, kad priklausau kokiam nors elitui. Tiesiog rašau. Man atrodo, kad to pakanka. Be abejo, reikia turėti šiokį tokį talentą. Nežinau, ar aš jį turiu. Jei taip, tai ne mano nuopelnas, o Dievo dovana. Jei ne - man tiesiog pasisekė...

2. Jūs menininkas, kokioje erdvėje jūs gyvenate? ( bohemoje ar realybėje?)

Šiuo metu gyvenu visiškoje buityje - puodai, košės, sauskelnės ir grindų skuduras...Tokia mano realybė. O anksčiau buvo visko. Nepavadinčiau to bohema, bet naktinis gyvenimas buvo man pažįstamas. Su gera kompanija ir geru buteliu galėjau lėkti, skristi, plaukti, šliaužti bet kur, nors ir į pasaulio kraštą. Kaip ir bet kuris jaunas žmogus turėjau nemažai polėkio, drąsos, įkvėpimo ir nedaug sveiko proto, pareigų ir paklusnumo. Tiesiog buvo ir tebėra įdomu gyventi. Tik dabar kitaip.

3. Jei turėtumėte galimybę išvykti kur norite, kokią vietą/šalį
pasirinktumėte? Kodėl?

Išvykti visam laikui ar laikinai? Nuolatos gyventi nenorėčiau ir negalėčiau niekur kitur, tik Lietuvoj. Ne todėl, kad esu labai jau didelė Lietuvos patriotė, bet tiesiog čia mano brangūs žmonės, mano erdvė, mano kalba. Negalėčiau rašyti jokia kita kalba. O nieko kito daryti nemoku. Plauti grindis už pinigus neįdomu. Geriau tai padarysiu rečiau, bet savo namuose, kur niekas už tai nemoka.
O nulėkti kur nors trumpam pasidairyti labai norėčiau. Net nėra tokios vienos šalies, kuriai atduočiau pirmenybę. Labai noriu į Andaluziją (Ispaniją), kur nors į Lotynų Ameriką, nes nesu ten buvusi. Taip pat ten, kur daugiau gamtos ir mažiau civilizacijos.

4. Kokie Lietuvių ir Užsienio literatūros autoriai / aktoriai Jums imponuoja?

Galima atsakyti vienu žodžiu - geri. Arba vardinti labai ilgai, bet tada vis tiek ką nors pamiršiu paminėti. Todėl atsakysiu labai trumpai: lietuvių autoriai - Donaldas Kajokas ir kiti, užsienio - Wislava Szymborska ir kiti, aktoriai - Rasa Samuolytė ir kiti.

5.Kas Jums apskritai yra kūryba?
Kryžius, kupra, sparnai ir šiek tiek gyvenimo prasmės.

6.Kokios kūrybos reikia šiuolaikinei visuomenei daugiau, lyrikos ar
neišvengiamų modernizmo srovių?

Ko reikia šiuolaikiniei visuomenei, reiktų atlikti sociologinius tyrimus. Kadangi aš tuo neužsiimu, tai galiu tik diletantiškai psamprotauti. Manau, reikia geros kūrybos, o lyrika taip pat gali būti moderni. Turbūt reikia visokių srovių, tegu tik teka, ir kiekvienai upei atsiras bent vienas norintis gerti.

7. Kokie jūsų ateities planai? ( kalbant apie literatūrinį/meninį/ aktorinįgyvenimą)
Rašysiu. Nebevaidinsiu. O jeigu konkrečiau, noriu parašyti ne vieną knygą vaikams (eilėraščių ir pjesių), galbūt kada nors išeis ir mano pjesių knyga suaugusiems. Apie poeziją kol kas patylėsiu, nes tai yra tai, ko niekada neplanavau.
Sekmės.
Daiva Čepauskaitė

Komentarų nėra:

Renginiai